TVN najbardziej medialnym brandem telewizyjnym
W VII edycji prestiżowego badania podsumowującego aktywność marek w prasie, przygotowanego przez Miesięcznik „Press" i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, TVN po raz siódmy z rzędu zajął pierwsze miejsce w branży telewizyjnej.
Top Marka to ranking, który ma na celu wyłonienie sektorów i marek cieszących się największym zainteresowaniem w mediach. Telewizja okazała się trzecią, po motoryzacji i energetyce, najczęściej opisywaną branżą w prasie. Pierwsze miejsce wśród brandów telewizyjnych obecnych na łamach prasy zajął TVN. W internecie najlepszy wynik świadczący o wizerunkowej dominacji telewizji zdobyła marka TVN24.
W uzasadnieniu przyznania pierwszego miejsca stacji TVN napisano: „… to właśnie sprawdzonym już programom oraz umiejętności kreowania swoich gwiazd TVN zawdzięcza zajęcie pierwszego miejsca w tegorocznym rankingu Top Marka. Przy czym stacja ta potrafi przebić się na łamy przede wszystkim tytułów wysokonakładowych (tv guide'y" magazyny people, tabloidy), co sprawia, że znacznie dystansuje konkurentów pod względem uzyskanego ekwiwalentu reklamowego poświęconych sobie publikacji prasowych."
Podkreślono również, że „w zestawieniu marek telewizyjnych najczęściej przywoływanych w internetowych publikacjach dziennikarskich zamieszczonych od 1 lipca 2013 roku do 30 czerwca 2014 roku widać, że TVN24 i TVN dystansują konkurencję."
W tegorocznym badaniu analizą objęto ponad 315 tys. publikacji prasowych oraz prawie 1,2 mln materiałów z Internetu, które ukazały się od 1 lipca 2013 roku do 30 czerwca 2014 roku. W badaniu uwzględniono teksty na temat 100 marek z najczęściej opisywanych branż: motoryzacja, telewizja, radio, energetyka, banki, telekomunikacja, ubezpieczenia, sieci handlowe, stacje paliw i artykuły spożywcze. Poddane analizie publikacje zostały wyselekcjonowane na podstawie monitoringu ponad tysiąca tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Pod uwagę wzięto ogólnopolskie dzienniki i tygodniki opinii, tytuły ekonomiczne, specjalistyczne (branżowe), magazyny lifestylowe kierowane do kobiet i mężczyzn oraz tabloidy. W Internecie podstawą badania był monitoring prawie 5 milionów źródeł.