TVN liderem rynku w październiku

Po udanym wrześniu, również w październiku 2012 r. główne pozycje programowe TVN były liderami rynku w godzinach swojego nadawania, a TVN najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce, we wszystkich najważniejszych grupach.

W październiku 2012 r., nasz nowy program MasterChef, przyciągał do 3,7 mln widzów, odnotowując średnio 26,3% udziału w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 20,1% w grupie 4+. Program ten osiągnął najlepszy wynik w swoim paśmie, pokonując m.in. produkcję Polsatu „Must be the music”.

 

Nasza kolejna nowość, serial obyczajowy Lekarze, również okazał się bezkonkurencyjny w godzinach swojego nadawania. Serial przyciągał przed telewizory do 3,2 mln widzów, odnotowując średni udział w rynku na poziomie 23,8% w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 22,9% w grupie 4+.

W październiku rewelacyjnie wyniki odnotował również nasz program rozrywkowy Mam Talent!, przyciągając przed telewizory do 4,6 mln widzów i odnotowując udział w rynku do 32,2% w komercyjnej grupie docelowej oraz 27,8% w grupie 4+. W czasie swojej emisji, program Mam Talent! przyciągał ponad dwukrotnie większą publiczność niż programy konkurencyjnych stacji, odnotowując średni udział w rynku, w komercyjnej grupie docelowej (16-49), na poziomie 29,9% (TVP1 – 12,6%, TVP2 – 11,8%, Polsat – 13,7%).

Nasz główny serwis informacyjny Fakty również pozostaje niepokonany. W październiku przyciągał do 4,8 milionów widzów, ze średnim udziałem w rynku na poziomie 29,4%, wyprzedzając swojego głównego konkurenta Wiadomości (27,3%).

Doskonałe wyniki odnotował program Kuchenne rewolucje, który gromadząc przed odbiornikami telewizyjnymi do 2,9 miliona widzów, był liderem w swoim paśmie w grupie 16-49. Średni udział w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49) wyniósł 24,7%, a w grupie 4+ - 20,4%.

Nasze pozostałe programy również odnotowały bardzo dobre wyniki, pozostając najchętniej oglądanymi pozycjami w godzinach swojej emisji. Program Perfekcyjna pani domu przyciągnął do 1,3 miliona widzów ze średnim udziałem w rynku w komercyjnej grupie docelowej na poziomie 17,3%, serial Prawo Agaty oglądało do 2,9 miliona widzów (20,8% udziału w rynku), program Ugotowani do 2,5 miliona widzów (24,5% udziału w rynku), program Dzień Dobry TVN do 1,5 mln widzów (20,4% udziału w rynku) a program Kuba Wojewódzki - 1,7 miliony widzów (22,8% udziału w rynku).

W październiku 2012 r., kanał TVN po raz kolejny potwierdził pozycję lidera rynku, wyprzedzając swoich rywali we wszystkich najważniejszych grupach.

W październiku 2012 r., kanał TVN był zdecydowanym liderem rynku w swojej grupie docelowej – widowni najbardziej wymagającej i atrakcyjnej dla reklamodawców. Odnotowując 22,3% udziału w rynku w peak time i 20,0% w ujęciu całodobowym, TVN zdeklasował swoich rywali.

 

Udział w grupie docelowej TVN (16-49, miasta 100.000 +) w październiku 2012 r.:

 

 

 

Całodobowo

Peak Time (18:00-23:00)

 

 

2012

2011

2012

2011

TVN

20,0%

21,2%

22,3%

24,2%

Polsat

13,9%

13,8%

16,3%

15,5%

TVP1

9,5%

9,3%

11,9%

10,7%

TVP2

8,4%

8,8%

10,0%

10,2%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

W październiku 2012 r. w komercyjnej grupie docelowej TVN był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym zarówno w peak time, jak i w ujęciu całodobowym.

 

Udział w komercyjnej grupie docelowej (16-49):

 

 

 

Całodobowo

Peak Time (18:00-23:00)

 

 

2012

2011

2012

2011

TVN

17,1%

17,9%

19,1%

20,3%

Polsat

16,8%

17,5%

18,2%

18,6%

TVP1

10,3%

11,3%

12,9%

13,8%

TVP2

10,6%

11,3%

12,9%

13,2%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

W październiku 2012 r., kanał TVN odnotował 18,2% ogólnego udziału w rynku w peak time i 15,9% w ujęciu całodobowym. Pomimo znacznie mniejszego, w porównaniu do głównych konkurentów, zasięgu technicznego (93,6% gospodarstw domowych w Polsce), TVN pozostał najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym.

 

Ogólny udział w rynku:

 

 

 

Całodobowo

Peak Time (18:00-23:00)

 

 

2012

2011

2012

2011

TVN

15,9%

16,8%

18,2%

19,7%

Polsat

14,6%

15,4%

15,6%

16,2%

TVP1

13,7%

15,5%

15,8%

16,9%

TVP2

12,5%

12,7%

15,6%

15,0%

Źródło: Nielsen Audience Measurement