TVN liderem rynku w październiku
Po udanym wrześniu, również w październiku 2012 r. główne pozycje programowe TVN były liderami rynku w godzinach swojego nadawania, a TVN najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce, we wszystkich najważniejszych grupach.
W październiku 2012 r., nasz nowy program MasterChef, przyciągał do 3,7 mln widzów, odnotowując średnio 26,3% udziału w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 20,1% w grupie 4+. Program ten osiągnął najlepszy wynik w swoim paśmie, pokonując m.in. produkcję Polsatu „Must be the music”.
Nasza kolejna nowość, serial obyczajowy Lekarze, również okazał się bezkonkurencyjny w godzinach swojego nadawania. Serial przyciągał przed telewizory do 3,2 mln widzów, odnotowując średni udział w rynku na poziomie 23,8% w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 22,9% w grupie 4+.
W październiku rewelacyjnie wyniki odnotował również nasz program rozrywkowy Mam Talent!, przyciągając przed telewizory do 4,6 mln widzów i odnotowując udział w rynku do 32,2% w komercyjnej grupie docelowej oraz 27,8% w grupie 4+. W czasie swojej emisji, program Mam Talent! przyciągał ponad dwukrotnie większą publiczność niż programy konkurencyjnych stacji, odnotowując średni udział w rynku, w komercyjnej grupie docelowej (16-49), na poziomie 29,9% (TVP1 – 12,6%, TVP2 – 11,8%, Polsat – 13,7%).
Nasz główny serwis informacyjny Fakty również pozostaje niepokonany. W październiku przyciągał do 4,8 milionów widzów, ze średnim udziałem w rynku na poziomie 29,4%, wyprzedzając swojego głównego konkurenta Wiadomości (27,3%).
Doskonałe wyniki odnotował program Kuchenne rewolucje, który gromadząc przed odbiornikami telewizyjnymi do 2,9 miliona widzów, był liderem w swoim paśmie w grupie 16-49. Średni udział w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49) wyniósł 24,7%, a w grupie 4+ - 20,4%.
Nasze pozostałe programy również odnotowały bardzo dobre wyniki, pozostając najchętniej oglądanymi pozycjami w godzinach swojej emisji. Program Perfekcyjna pani domu przyciągnął do 1,3 miliona widzów ze średnim udziałem w rynku w komercyjnej grupie docelowej na poziomie 17,3%, serial Prawo Agaty oglądało do 2,9 miliona widzów (20,8% udziału w rynku), program Ugotowani do 2,5 miliona widzów (24,5% udziału w rynku), program Dzień Dobry TVN do 1,5 mln widzów (20,4% udziału w rynku) a program Kuba Wojewódzki - 1,7 miliony widzów (22,8% udziału w rynku).
W październiku 2012 r., kanał TVN po raz kolejny potwierdził pozycję lidera rynku, wyprzedzając swoich rywali we wszystkich najważniejszych grupach.
W październiku 2012 r., kanał TVN był zdecydowanym liderem rynku w swojej grupie docelowej – widowni najbardziej wymagającej i atrakcyjnej dla reklamodawców. Odnotowując 22,3% udziału w rynku w peak time i 20,0% w ujęciu całodobowym, TVN zdeklasował swoich rywali.
Udział w grupie docelowej TVN (16-49, miasta 100.000 +) w październiku 2012 r.:
Całodobowo
Peak Time (18:00-23:00)
2012
2011
2012
2011
TVN
20,0%
21,2%
22,3%
24,2%
Polsat
13,9%
13,8%
16,3%
15,5%
TVP1
9,5%
9,3%
11,9%
10,7%
TVP2
8,4%
8,8%
10,0%
10,2%
Źródło: Nielsen Audience Measurement
W październiku 2012 r. w komercyjnej grupie docelowej TVN był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym zarówno w peak time, jak i w ujęciu całodobowym.
Udział w komercyjnej grupie docelowej (16-49):
Całodobowo
Peak Time (18:00-23:00)
2012
2011
2012
2011
TVN
17,1%
17,9%
19,1%
20,3%
Polsat
16,8%
17,5%
18,2%
18,6%
TVP1
10,3%
11,3%
12,9%
13,8%
TVP2
10,6%
11,3%
12,9%
13,2%
Źródło: Nielsen Audience Measurement
W październiku 2012 r., kanał TVN odnotował 18,2% ogólnego udziału w rynku w peak time i 15,9% w ujęciu całodobowym. Pomimo znacznie mniejszego, w porównaniu do głównych konkurentów, zasięgu technicznego (93,6% gospodarstw domowych w Polsce), TVN pozostał najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym.
Ogólny udział w rynku:
Całodobowo
Peak Time (18:00-23:00)
2012
2011
2012
2011
TVN
15,9%
16,8%
18,2%
19,7%
Polsat
14,6%
15,4%
15,6%
16,2%
TVP1
13,7%
15,5%
15,8%
16,9%
TVP2
12,5%
12,7%
15,6%
15,0%
Źródło: Nielsen Audience Measurement