TVN bezkonkurencyjny we wrześniu

We wrześniu 2012 r. wystartował nowy program MasterChef, który przyciągał do 3,6 mln widzów, odnotowując średnio 25,9% udziału w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 20,3% w grupie 4+. W komercyjnej grupie docelowej program ten osiągnął najlepszy wynik w swoim paśmie, pokonując m.in. produkcję Polsatu „Must be the music”.

We wrześniu zadebiutował również nowy serial obyczajowy Lekarze, który został bardzo dobrze przyjęty przez polską publiczność, przyciągając przed telewizory do 3,1 mln widzów i odnotowując średni udział w rynku na poziomie 24,1% w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 23,0% w grupie 4+. Serial ten również okazał się bezkonkurencyjny w swoim paśmie nadawania.

We wrześniu rewelacyjnie wystartowała piąta seria naszego programu rozrywkowego Mam Talent!, przyciągając przed telewizory do 4,3 mln widzów i odnotowując udział w rynku do 37,6% w komercyjnej grupie docelowej. W czasie swojej emisji, program Mam Talent przyciągał ponad dwukrotnie większą publiczność niż programy konkurencyjnych stacji, odnotowując średni udział w rynku, w komercyjnej grupie docelowej (16-49), na poziomie 29,1% (TVP1 – 12,9%, TVP2 – 12,9%, Polsat – 14,1%).

Również nasz główny serwis informacyjny Fakty pozostaje niepokonany. We wrześniu przyciągał do 4,4 milionów widzów ze średnim udziałem w rynku na poziomie 29,7%, wyprzedzając swojego głównego konkurenta Wiadomości (28,6%).

Doskonałe wyniki odnotował również program Kuchenne rewolucje, który gromadząc przed odbiornikami telewizyjnymi do 2,7 miliona widzów był liderem w swoim paśmie w grupie 16-49. Średni udział w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49) wyniósł 23,8%, a w grupie 4+ - 19,7%.

Nasze pozostałe programy również odnotowały bardzo dobre wyniki, pozostając najchętniej oglądanymi pozycjami w godzinach swojej emisji. Program Perfekcyjna pani domu przyciągnął do 1,5 miliona widzów ze średnim udziałem w rynku w komercyjnej grupie docelowej na poziomie 20,0%, serial Prawo Agaty oglądało do 2,8 miliona widzów (22,2% udziału w rynku), program Ugotowani do 2,4 miliona widzów (23,8% udziału w rynku), program Dzień Dobry TVN do 1,3 mln widów (19,9% udziału w rynku) a program Kuba Wojewódzki - 1,6 miliony widzów (24,2% udziału w rynku).

Ogromną popularnością cieszą się również nasze pozycje programowe na platformie tvn player.

We wrześniu 2012 r. ponad 3,1 miliona unikalnych użytkowników dokonało prawie 23 miliony wyświetleń programów i seriali Grupy TVN. Największą popularnością cieszyły się seriale: Julia, który odnotował ponad 7 mln wyświetleń odcinków (4 premiery każdego tygodnia) oraz Lekarze - ponad 2 mln (1 odcinek premierowy w tygodniu).

We wrześniu 2012 r., kanał TVN potwierdził pozycję lidera rynku, wyprzedzając swoich rywali we wszystkich najważniejszych grupach.

We wrześniu 2012 r., kanał TVN był zdecydowanym liderem rynku w swojej grupie docelowej – widowni najbardziej wymagającej i atrakcyjnej dla reklamodawców. Odnotowując 22,5% udziału w rynku w peak time i 19,8% w ujęciu całodobowym, TVN zdeklasował swoich rywali.

We wrześniu 2012 r., kanał TVN odnotował 17,9% ogólnego udziału w rynku w peak time i 15,4% w ujęciu całodobowym. Pomimo znacznie mniejszego, w porównaniu do głównych konkurentów, zasięgu technicznego (93,6% gospodarstw domowych w Polsce) TVN pozostał najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym.