Stacja TVN liderem rynku telewizyjnego w 2024 roku!

TVN zajął pierwsze miejsce w rankingu kanałów BIG5 za 2024 r. Udziały stacji w grupie komercyjnej wyniosły 8,1%  oraz 9,7% w kobiecej grupie widzów z większych miast. Jeszcze lepsze wyniki kanał uzyskał w najcenniejszej porze oglądalności telewizji – prime time, gdzie jego udziały wyniosły 9,5% w grupie A 20-54 i aż 11,2% w grupie W 20-54 C50K+. Tym samym TVN uzyskał najwyższe udziały w rynku! 

Liderem oglądalności w grupie komercyjnej spośród całej oferty TVN ubiegłej jesieni został „Ślub od pierwszego wejrzenia”! Absolutny hit wtorkowego pasma przyciągnął przed telewizory ogromną widownię, zapewniając stacji TVN średnio aż 14,1% udziału oraz 4,0% AMR.

Drugim w rankingu popularności programem był „Kuba Wojewódzki”, który również cieszył się ogromną popularnością, uzyskując 12,5% SHR, oraz 2,3% AMR. Najpopularniejszy showman w naszym kraju to już marka sama w sobie, która na dobre zapisała się w historii polskiej telewizji.

Podium zamyka Magda Gessler i jej „Kuchenne rewolucje” z wynikiem 11,9% SHR, 3,4% AMR. Po ponad czternastu latach kulinarnych podróży po Polsce, Magda Gessler nadal udowadnia, że nie boi się nowych wyzwań, odkrywając ciemne strony gastronomii.

„Azja Express” z udziałami równymi 11% SHR% oraz  3,3% AMR. Najbardziej emocjonujący program jesiennej ramówki, w którym uczestnicy pod okiem Darii Ładochy wyruszyli
w szaloną i pełną emocji podróż wyspiarskim szlakiem – przez Filipiny do Tajwanu przypadł widzom do gustu.

Doskonałą oglądalność miała także 13. edycja  Top Model (10,9% SHR, 2,8% AMR), w której nowi uczestnicy walczyli o szansę, by spełnić marzenia i udowodnić, że to właśnie oni zasługują na wejście do świata wielkiej mody, pokazów i sesji zdjęciowych.

Także jubileuszowa 15. seria „Kobiety na krańcu świata”, w której Martyna Wojciechowska przemierzyła kulę ziemską wzdłuż i wszerz, aby odnaleźć dla widzów najbardziej zaskakujące kobiety w najodleglejszych zakątkach świata. Format uzyskał  wysokie udziały w grupie A 20-54: 10,8% SHR% i 2,4% AMR.

W jesiennej ramówce widzowie mogli śledzić zmagania kucharzy-amatorów w kolejnej odsłonie programu „MasterChef”, którzy walczyli o tytuł Mistrza Kuchni i kontrakt na wydanie autorskiej książki kucharskiej. Program odnotował 10,4% udziału w rynku oraz 3,6% AMR.

 „Fakty” były liderem serwisów informacyjnych w kraju, osiągnęły 20,4% SHR i 5,6% AMR.

Program "Dzień Dobry TVN" również był liderem swojej kategorii – wydania weekendowe "śniadaniówki" zdobyły największy udział zarówno w widowni 4+ (SHR: 8,6%), jak i 20-54 (SHR: 10,9%).

Dane: NAM, TSV +2 OOH, 26.08 – 31.12.2024, Programmes, SHR%, AMR%, wyniki dla odcinków premierowych, A4+, A20-54, W20-54C50k+.