MTV LACOSTE L!VE – angażująca komunikacja z Pokoleniem Y bazująca na sile i wizerunku MTV

Kanał MTV to topowa stacja Pokolenia Y, która wciąż pozostaje bliska zainteresowaniom młodych ludzi. Na jej antenie widzowie znajdą międzynarodowe formaty, a także lokalnie produkowany kontent na światowym poziomie. Ta unikalna mieszanka przyciąga przed telewizory dzięki świeżemu i odważnemu podejściu do aktualnych zagadnień oraz  poruszaniu tematów ważnych dla młodego pokolenia. MTV to stacja, która słucha i nie ocenia swoich widzów - dzięki temu zdobywa ich zaangażowanie. W drugim kwartale tego roku kanał w grupie A13-29 z miast zanotował udział w oglądalności na poziomie 0,6% - to wynik wyższy o 64% w stosunku do analogicznego okresu w minionym roku. Jeszcze lepsze wyniki stacja notuje wśród młodych dziewczyn z miast – indeks dopasowania w grupie W 13-29 c50+ to 232, SHR aż 0,7% co oznacza wzrost o 98%!

Jednak marka MTV to nie tylko kanały telewizyjne nadawane w ponad 160 krajach, ale również festiwale, koncerty i wydarzenia specjalne. Gale MTV Video Music Awards, MTV Europe Music Awards, MTV Movie Awards wielokrotnie dokumentowały najważniejsze występy gwiazd, czy przełomowe wydarzenia z historii popkultury angażując młodych ludzi z całego świata. W ten cykl imprez muzycznych spod znaku MTV wpisuje się wspólna akcja z marką Lacoste, która rusza na początku lipca i potrwa do końca września.

Działania związane są z wprowadzeniem nowego zapachu Lacoste L!VE obejmują między innymi konkurs komunikowany na antenie MTV oraz cykl wakacyjnych eventów MTV Lacoste L!VE. Zadanie konkursowe wymaga od uczestników kreatywności – czekamy na zdjęcia i filmy zainspirowane hasłem marki Lacoste L!VE „Nowy zapach, nowy punkt widzenia”. Zgłaszając prace na portalach Instagram, VINE, Twitter lub za pomocą specjalnej zakładki na Facebooku należy użyć tag’u  #MTVLACOSTELIVE. Wszystkie zgłoszenia pojawią się na dedykowanej stronie lacoste.mtv.pl i zostaną poddane ocenie internautów. Twórcy najpopularniejszych prac  będą mieli szansę zaprezentowania się na antenie MTV, otrzymają zestawy perfum marki Lacoste L!VE, a ich zdjęcia zostaną zaprezentowane na imprezie wieńczącej cykl MTV LACOSTE L!VE.

Pierwsza już wkrótce w Warszawie - 19 lipca w klubie Iskra odbędzie się MTV LACOSTE L!VE POOL PARTY @ ISKRA POLE MOKOTOWSKIE, podczas którego wystąpią m.in. KAMP!, DJ Boogie i inni. Druga, MTV LACOSTE L!VE @KONTENERART będzie miała miejsce w poznańskim klubie Kontenerart już 9 sierpnia  a zagrają na niej takie zespoły jak THE PLOY, Ragaboy,  Kovvalsky i inni. Finałowa impreza połączona z wystawą najlepszych zdjęć, odbędzie się w Warszawie 6 września.

Wydarzenia wspiera szeroka kampania reklamowa na antenie MTV Polska, w social mediach, kanałach ivideo, na nośnikach zewnętrznych oraz w drogeriach i punktach sprzedaży produktów marki Lacoste. Tak udana współpraca angażująca widza i klienta marki Lacoste jest możliwa dzięki efektywnej współpracy wszystkich Partnerów komunikacji. Za koncepcje imprez oraz kreacje odpowiada dział Brand Solutions Viacom International Media Networks we współpracy z agencjami De Facto i The Sign; za planowanie mediów - dom mediowy MEDIACOM, a koordynację projektu prowadzi jednostka specjalna MediaCom Beyond Advertising (MBA).

Wakacyjna ramówka MTV pod znakiem imprezowych Ekip

Dobiega końca emisja drugiego sezonu „Warsaw shore – Ekipa z Warszawy”, którego oglądalność nie ustępuje pierwszej serii programu. Odcinek 9. wyemitowany 15 czerwca, osiągnął trzeci najlepszy wynik w historii tego formatu na antenie MTV Polska. W niedzielny wieczór o 23:00 przed telewizorami zasiadło ponad 225tys. widzów w wieku 4+ a udział stacji w oglądalności tego pasma w grupie młodych ludzi w wieku 13-29 lat z miast to aż 11%. Od samego początku programowi towarzyszy komplementarna komunikacja w mediach społecznościowych, m.in. na facebooku, gdzie oficjalny profil „Warsaw Shore” ma już ponad 380 tys. fanów, a poszczególne profile bohaterów – od 50 tys. do 160 tys. fanów. Polska wersja formatu znanego widzom do tej pory z zagranicznych realizacji jest jedynym program przygotowanym przez polski oddział MTV, który został wyemitowany w innych krajach, m.in. w Niemczech, Szwajcarii, Holandii, Belgii i Skandynawii.

Ogromną popularnością cieszą się wszystkie dotychczasowe programy z serii  emitowane na antenie MTV - „Jersey Shore”, „Gandia Shore”, „Ekipa z Cardiff”, „Ekipa z Newcastle” oraz oczywiście wspomniane „Warsaw Shore”. Dlatego nie zabraknie ich w wakacyjnej ramówce stacji! Zapraszamy na najnowsze odcinki przygód walijskiej „Ekipy z Cardiff” oraz 8. sezon brytyjskiej „Ekipy z Newcastle”!

Ekipa z Cardiff (The Valleys) sezon 3
Premiera: 22 czerwca, niedziela, godz.  22:00
Emisja: niedziela, godz. 22:00

Ekipa z Newcastle (Geordie Shore) sezon 8
Premiera: 27 lipca, niedziela, godz. 23:00
Emisja: niedziela, godz. 23:00

Mega Maraton z Ekipą z Newcastle (wszystkie 7 sezonów)
Emisja: 14-26 lipca, codziennie, godz. 23:00
Powtórki: od 28 lipca, codziennie, godz. 01:00

Dane: NAM, IV-VI.2013 & IV-VI. 2014; SHR%; A13-29 c50+, W13-29 c50+; AFF IX vs A16-49; AMR, A4+