MOTOWIZJA - NABYŁA PRAWA DO EMISJI AMERYKAŃSKIEJ SERII WYŚCIGOWEJ NASCAR SPRINT CUP
NASCAR Sprint Cup, już od maja, na żywo w Motowizji. Kanał uzyskał trzyletnie prawa do transmisji wyścigów z serii NASCAR Sprint Cup rozgrywanych w USA. To kolejna seria wyścigowa obok DTM, Formuły E, Porsche Carrera Cup, GT4, czy BMW IS CUP, które są emitowane na antenie stacji.
Już od maja, na antenie Motowizji będzie można oglądać na żywo, emocjonujące wyścigi NASCAR – Narodowej Organizacji Wyścigów Samochodów Seryjnych – największej organizacji wyścigowej w Stanach Zjednoczonych. Sprint Cup Series to jedna z najbardziej spektakularnych i najpopularniejszych serii NASCAR. W każdym z wyścigów zobaczymy ponad 40 kierowców, którzy w ciągu 10 miesięcy, biorą udział w 36 wyścigach. To gigantyczne widowisko, przyciąga przed telewizory miliony miłośników motoryzacji, które obecnie transmitowane jest już w ponad 150 krajach, na całym świecie.
Także w maju, stratuje nowy sezon DTM – jednej z najpopularniejszych międzynarodowych serii wyścigowych. Sezon 2016 przynosi ze sobą kolejne zmiany, zapowiadając jeszcze więcej emocji. W tym roku szczególny nacisk został położony na wykorzystanie umiejętności kierowców, nowe przepisy dotyczą także użycia systemu DRS (Drag Reduction System). Wyścigi będą komentowane na żywo przez Natalię Kowalską oraz Łukasza Siudaka, a po emisji na stronie www.motowizja.pl znajdzie się krótkie podsumowanie wyścigu.
– Cieszę się bardzo, że Motowizja dołączy do rodziny stacji TV pokazujących NASCAR. Relacje z NASCAR Sprint Cup znacząco wzmocnią portfolio sportów motorowych pokazywanych przez nasz kanał. Już teraz na antenie Motowizji można oglądać transmisje z wyścigów DTM, relacje z rajdów WRC, czy zmagania na torach Formuły E. Pozyskanie praw do pokazywania NASCAR Sprint Cup jako uzupełnienie dotychczasowych relacji sprawa, że Motowizja jest obowiązkowym kanałem dla fanów motoryzacji i sportów motorowych, który powinien być dostępny w ofercie wszystkich operatorów kablowych. – mówi prezes Motowizji, Krzysztof Mikulski.
Motowizja to kanał dla pasjonatów motoryzacji. Profil widza, to przede wszystkim mężczyźni – aż 71% (AFF 148), z bardzo dużą nadreprezentacją grupy w wieku 40 – 44 lat (AFF 336), ale także młodej grupy 10 – 15 lat (AFF 157), 1/3 widzów pochodzi z dużych miast (AFF 322), prawie 2/3 widzów ma wysokie dochody (AFF 148). Czyni Motowizję bardzo atrakcyjnym kanałem dla reklamodawców z dobrze sprofilowaną grupą odbiorców. Kanał w swojej ofercie ma ponad 30 wyselekcjonowanych europejskich i amerykańskich formatów oraz 10 produkcji polskich. Motowizja prezentuje spojrzenie na technologię, ekologię oraz nowości świata motoryzacji, a także niezapomniane spotkania z legendami i klasykami. Stacja oferuje interesujące programy zarówno dla wielbicieli dwóch kółek (Motocyklowa Polska i Motovblog – prowadzone przez Wiktora W. Kammera czy Motoślad, którego gospodarzem jest Aleksander 'Ostry' Ostrowski), jak i czterech (Motojazda – Garaż Motowizji prowadzony przez Marka Wieruszewskiego, Motowizja Sport News – przygotowywany przez Łukasza Siudaka).
Motowizja to także wielkie sportowe emocje: jedyne w polskiej telewizji transmisje z wyścigów serii DTM, ADAC GT Masters – komentowane wspólnie przez Łukasza Siudaka i Natalię Kowalską, a także relacje z rajdów WRC, wyścigów Formuły E, Porsche Carrera Cup, GT4, Volkswagen Golf Cup oraz BMW is CUP.
Kanał dociera do ponad 3 mln gospodarstw domowych, czyli do ponad 9 milionów Polaków osiągając zasięg techniczny na poziomie 20%. Obecnie Motowizja jest dostępna w dystrybucji satelitarnej na platformie nc+ na pozycji 124, w Orange TV – pozycja 136, w jakości HD w UPC – pozycja 514 oraz 572, w Multimedia Polska – kanał 127 oraz w sieci TOYA na kanale 32, a także w innych sieciach kablowych, m.in. Elsat, Echostar, Evio, InterArena, Emotronik, Videostar.
Wyłącznym dystrybutorem kanału jest Frame by Frame.