Kontekstowa obecność w komunikacji skierowanej do dzieci na przykładzie nowych projektów MATTELA i HASBRO
W grudniu na kanale Disney Junior i na stronie www.disney.pl/konkursminnie, przy współpracy firmy Mattel, Premium TV i Domu Mediowego Carat, wystartował konkurs licencjonowanych produktów z Myszką Minnie. Zadaniem konkursowym jest odszukanie w jak najkrótszym czasie przyjaciół w domku Minnie oraz zaproponowanie jego kreatywnej nazwy. W ramach wsparcia konkursu jest obecnie prowadzona silna kampania cross-mediowa, która wykorzystuje synergię telewizji i internetu. Nagrodą w konkursie jest tytułowy Domek Minnie, ufundowany przez firmę MATTEL. Projekt jest przykładem działań, w których marketer zdecydował się na niestandardową komunikację wykorzystującą mechanizm bazujący na kreatywności odbiorcy, umożliwiając jednocześnie interakcję z produktem.
Domek Minnie nawiązuje do uwielbianego przez młodych widzów formatu z anteny Disney Junior pod tytułem: „Klub przyjaciół Myszki Miki”. Głównymi bohaterami są znane i lubiane postacie Disneya, między innymi Myszka Miki, Myszka Minnie, Kaczor Donald, Kaczka Daisy, Goofy i pies Pluto. Program cieszy się szczególną popularnością wśród dzieci w wieku 4-9 lat (AFF = 139 vs. all 4-12, SHR = 5,35% ).
Od stycznia na antenie Disney Junior pojawi się również nowy, 3. sezon serialu z udziałem Myszki Minnie pod tytułem: "Butik Minnie". Serial animowany jest zainspirowany odcinkami "Klubu przyjaciół Myszki Miki". Minnie jest tu ikoną mody, która wciela się w szereg ról, między innymi hostessy, organizatorki przyjęć, konsultantki mody i przewodniczki wycieczek. Na przestrzeni jedynie 3 miesięcy 2014 roku serial zgromadził przed ekranami ponad 431 000 dzieci w wieku 4-12 lat!
W grudniu na stronie disney.pl pojawiła się również wieloplatformowa gra Świat Dosi, dostępna zarówno na stronie www.disney.pl, jak i na urządzeniach mobilnych. Celem gry jest promocja zdrowego trybu życia wśród najmłodszych internautów. Użytkownicy mogą stworzyć własnego avatara i pomóc Doktor Dosi w diagnozowaniu i leczeniu pluszaków. Partnerem projektu jest marka HASBRO, która poprzez kontekstową obecność w projekcie promuje grę zręcznościową OPERACJA.
W dniach 8-21 grudnia Doktor Dosia otworzy swoją Akademię Medyczną na całe dwa tygodnie dla wszystkich widzów! Dzięki nowej pozycji programowej „Akademia dr. Dosi” widzowie dowiedzą się, kim są: pielęgniarka, okulista, laryngolog i inni specjaliści, a także będą mogli poczuć się jak prawdziwi pacjenci na ostrym dyżurze u Doktor Dosi.
W przerwie świątecznej – specjalnie dla widzów Disney Junior – codzienna ogromna dawka dobrych filmów: „Grufołak”, „Dziecko Grufołaka”, „Kaczorek szczęściarz”, „Zakochany kundel” i wiele innych.
Początek 2015 roku zapowiada się równie ciekawie. Kubuś wraz z przyjaciółmi przygotował dla widzów podwójną porcję piosenek na każdy dzień. W styczniu i lutym pojawią się również nowe odcinki seriali „Jake i Piraci z Nibylandii”, „Szeryf Kaja na Dzikim Zachodzie”, „Kliniki dla pluszaków” i inne!
Zapraszamy do zabawy z Disney Junior!
NAM: SHR% all 4-9, AFF all 4-9 vs. all 4-12, 09.2014; COV 02, 05, 06.2014 all 4-12