FUN APP - NOWY WYMIAR TELEWIZJI!

FUN APP  - NOWY WYMIAR TELEWIZJI!

FUN APP to premierowa aplikacja second screen, dedykowana wszystkim stacjom telewizyjnym 4fun Media SA.

Zastosowane w niej unikalne funkcjonalności sprawiają, że na wielu płaszczyznach można uznać ją za pionierską nie tylko w naszym kraju, ale również na całym świecie.

Bazując na analizie zachowań widzów kanałów należących do  4fun Media SA oraz ich aktywności w mediach społecznościowych (m.in. facebook.com 650 tys. fanów na fanpejdżach kanałów, YouTube 180 000 subskrybentów kanałów stacji), Grupa Kapitałowa postanowiła odpowiedzieć na ich zapotrzebowania i stworzyła aplikację wpisującą się w nowy rodzaj konsumpcji mediów przez młode osoby. Badania przeprowadzone na polskim rynku wskazują na ciągły wzrost wykorzystania rozwiązań multi screen przez polskich odbiorców telewizji.  Informacje zebrane przez Consumer Connection System grupy Aegis Media potwierdzają, że w porze o najwyższej oglądalności telewizji (18:00-21:00), połowa polskich internautów korzysta równocześnie z drugiego ekranu. Są aktywni w serwisach społecznościowych, sprawdzają pocztę, korzystają ze smartfonów, a także, co jest bardzo istotne, szukają informacji o reklamowanych produktach. Ponad 9 procent z nich deklaruje, że w czasie oglądania telewizji, dokonuje zakupów przez Internet.

To tylko niektóre z powodów wprowadzenia przez 4fun Media SA działającej 24 godziny na dobę aplikacji second screen. FUN APP posiada wiele unikalnych i bardzo zaawansowanych rozwiązań. Głównym założeniem aplikacji jest dostarczenie widzom kanałów muzycznych kolejnej warstwy interakcji, komunikacji czy też rozrywki w oparciu o kontent telewizyjny. Jej użytkownik otrzymuje dostęp do dodatkowych treści, quizów, jak również możliwość kontaktu na żywo z innymi widzami.

Z kolei dla reklamodawców jest ona doskonałym narzędziem do rozbudowanej komunikacji marketingowej, oferując warunki do prowadzenia wielopłaszczyznowych i zintegrowanych, a przede wszystkich cross mediowych, czyli bardziej skutecznych kampanii reklamowych.

„Od samego początku stawiamy na innowacyjność. 4fun.tv, jako pierwszy kanał w historii polskiej telewizji, wprowadził interakcję na antenie – „picture chat” z moderacją na żywo, przez 24 godziny na dobę. Silny nacisk na nowatorskość przejawia się również w uruchomieniu przez nas i łatwiejsze integrowanie się z zewnętrznymi oprogramowaniami, takimi jak np. innowacyjna aplikacja second screen FUN APP. Wiele jej elementów jest pionierskich nie tylko w skali Polski, ale także całego świata. Mamy świadomość, że na tym rynku prawdziwy sukces odniosą te firmy, które nie tyle zrobią krok naprzód, co duży skok” – podsumowuje decyzję o wprowadzeniu aplikacji, Ewa Czekała, Prezes 4fun Media SA.

Aplikacja FUN APP oferuje następujące funkcjonalności:

1. Funkcjonalność interaktywnej gry, czyli quizu muzycznego, powiązanego z teledyskami emitowanymi na żywo, na antenie wszystkich trzech stacji. Za prawidłowe odpowiedzi widzowie otrzymują punkty, które w kolejnej fazie wdrożenia, będą mogli wymieniać na nagrody w systemie lojalnościowym. Quiz muzyczny jest tak skonstruowany, aby zabawą było nie tylko odpowiadanie na pytania, ale także rywalizacja ze znajomymi (wszyscy użytkownicy dostają te same pytania w tym samym czasie, co umożliwia im porównywanie wyników między sobą, np. siedząc razem na kanapie i oglądając jedną z naszych telewizji).
2. Kontent rozszerzony, czyli dodatkowe informacje o artystach, których klipy widać na antenie stacji wraz z możliwością polubienia danego teledysku. Tak zwane „lajki”  są widoczne w czasie rzeczywistym na ekranie telewizora.
3. Informacje o aktualnej ramówce stacji, programach, prezenterach czy konkursach.
4. Streaming na żywo kanałów telewizyjnych, zoptymalizowany pod wszystkie obsługiwane urządzenia.
5. Możliwość czatowania na żywo z innymi widzami stacji, zintegrowanego z facebook connect.
6. Innowacyjny system reklamy rozszerzonej, umożliwiający zsynchronizowane prezentowanie dodatkowych treści w aplikacji, rozbudowując reklamy widoczne w telewizji o warstwę interaktywną wraz z przekierowaniem widza do miejsca lub akcji wskazanej przez reklamodawcę.
7. System rozpoznawania obrazu, dzięki któremu stacje telewizyjne, wraz z partnerami   biznesowymi, uzyskują możliwość prowadzenia akcji marketingowych z wykorzystaniem rozpoznawania dowolnych przedmiotów, logo czy np. naklejek.

„Cieszymy się, że jako pierwsi w Polsce możemy naszym widzom zaoferować tak atrakcyjne i nowoczesne rozwiązanie jak aplikacja second screen FUN APP. Dzięki niej widzowie mogą bawić się z nami przez 24 godziny na dobę, a nie tylko przy wybranych pozycjach programowych. Naszym celem jest pokazanie, że telewizja może być więcej niż tylko jednowymiarowym medium, pozwala komunikować się z widzem i na żywo reagować na jego zapotrzebowania, poprzez ciekawą interakcję. Wieloplatformowość naszego rozwiązania powoduje, że jest ono dostępne właściwie dla każdej osoby posiadającej komputer, telefon czy tablet” – mówi Mateusz Górecki, Dyrektor Innowacji i Inwestycji 4fun Media SA.

„Telewizja interaktywna to temat, który pojawia się od dwóch dekad. Marzenie każdego reklamodawcy, aby reklamy w telewizji były „klikalne” i mogły w łatwy sposób prowadzić do sprzedaży produktu, nigdy nie wyszło poza stadium „gadżetu” używanego przez nielicznych, głównie ze względu na wyzwania technologiczne. Brakującym elementem układanki była synchronizacja przekazu na wielu ekranach. Aplikacja FUN APP to pierwsze tego typu rozwiązanie, które zapewnia tak szeroki wachlarz możliwości, gwarantując jednocześnie maksymalny zasięg dotarcia poprzez obecność na dowolnym urządzeniu” - podsumowuje Piotr Szostak CEO agencji Nopattern, która wykonała aplikację na zlecenie 4fun Media SA.

“FUN APP to innowacyjna aplikacja, bardzo dobrze wpisująca się w trend korzystania z opcji „second screen”. W przypadku kanału 4fun.tv jest naturalnym poszerzeniem dotarcia do targetu stacji, który z racji wieku chętniej korzysta ze smart phone’a lub tableta. Innowacyjność aplikacji zapewnia także lepsze wykorzystanie przez reklamodawców możliwości dotarcia do konsumentów z informacją o swoim produkcie. FUN APP daje możliwości interakcji z grupą docelową, a wychodząc poza ekran telewizyjny poszerza zasięg kampanii o użytkowników urządzeń mobilnych” – komentuje Andrzej Karasowski, Dyrektor Premium TV.

Aplikacja jest dostępna na telefony z systemem iOS oraz Android, na komputery i urządzenia mobilne poprzez rozwiązanie HTML5, ale także na komputery z systemem Windows 8 jak i wkrótce na platformie Facebook.com.

Kampania promocyjna FUN APP zaplanowana jest w następujących tytułach prasowych: Joy, Cosmopolitan, Cogito, Viktor, Aktivist, Wprost, Telekabel, w portalach internetowych: Onet.pl, Dlastudenta.pl, w Radiu Kampus oraz w sieciach Multikino oraz Helios, w największej sieci digital sinage w Polsce – Screen Network, m.in. w sklepach Media Markt, Saturn, Tesco, na dworcach PKP, stacjach paliw Lukoil. Aplikacja będzie również promowana we wszystkich stacjach telewizyjnych 4fun Media oraz na ich social mediach.

WIĘCEJ O APLIKACJI: WWW.FUNAPP.TV