DISCOVERY CHANNEL - SUKCES POLSKICH PRODUKCJI NA DISCOVERY CHANNEL!
Po ostatnim rekordzie oglądalności pobitym przez program Złomowisko PL, czas na kolejne polskie produkcje w ramówce Discovery Channel. Już w listopadzie premiera programu Polacy na tropie złota.
„Złota jesień" w tym roku nabierze innego znaczenia. Po raz pierwszy w telewizji widzowie Discovery Channel zobaczą jak wygląda poszukiwanie złota w naszym rodzimym wydaniu. W nowym programie „POLACY NA TROPIE ZŁOTA" będziemy śledzić losy dwóch braci - biznesmenów, którzy ryzykując własne zdrowie i majątek wyruszają do Kamerunu w poszukiwaniu złota. Przed nimi setki kilometrów kwadratowych często nieprzyjaznego i niebezpiecznego terenu. Na bohaterów czekają spore wyzwania. Będą musieli zmierzyć się nie tylko z drobiazgową kontrolą drogową, ale również uważać na militarne bandy. Będzie im dokuczał piekielny upał i nieustająco unoszący się czerwony kurz. Oprócz niespodziewanych akcji i przygód związanych z poszukiwaniem cennego kruszcu, program przedstawi widzom również zaskakujący, piękny i bujny świat Afryki. Czy niezwykle ryzykowna misja braci zakończy się znalezieniem upragnionego złota i spełnieniem marzenia o wielkim bogactwie? O tym przekonamy się już tej jesieni.
Od początku września kanał Discovery Channel utrzymuje oglądalność na ubiegłorocznym poziomie, notując udziały powyżej 1% w grupie, w której jest sprzedawany w pakietach – 1.22% SHR (M16-49, miasta 50k+) czy 1.27% SHR (M25-49, miasta 50k+).
W tym czasie Discovery Channel zanotował znakomite wyniki oglądalności polskich produkcji: odcinki premierowe piątej serii Złomowisko PL miały średni rating 0.86, co dało kanałowi udział na poziomie 2.63% SHR, a dwa pierwsze premierowe odcinki 2 serii Operacji: lot, miały średni rating 0.62 w grupie komercyjnej, co przełożyło się na 2.31% udział Discovery Channel w rynku.
W dniu 18 października premiera Złomowiska pobiła rekord wszechczasów – nie tylko rekord Złomowiska, ale rekord Discovery Channel w Polsce. Wynik 1.47 w targecie komercyjnym (a 2,29 w grupie miejskich mężczyzn) i SHR 4,4% (i odpowiednio dla mężczyzn 7,4%) dały Discovery Channel 6. miejsce w paśmie – najwyższe do tej pory.
Discovery Channel skupia męską, miejską widownię, o czym świadczą znakomite indeksy Affinity w tych grupach, takie jak AFF 224 w grupie z wysokimi dochodami (M 25-49, miasta 50k+, dochód 300+ vs A16-49), AFF 179 (M25-44, miasta 50k+ vs A16-49)
Discovery Channel we wrześniu był włączany przez prawie 7.8 mln osób (A4+).
Polacy na tropie złota
16 listopada, godz. 22.00
Źródło: Nielsen Audience Measurement; TG: A16-49; 02:00-25:59; 01/09-24/10/2017 vs. 01/09-31/10/2016. Zasięg miesięczny dla grupie A4+ (styczeń – sierpień 2017)