2,3 mln widzów obejrzało Tour de France w Eurosporcie
Ponad 2,3 mln widzów oglądało w Eurosporcie Tour de France – najważniejszy wyścig w kolarskim kalendarzu, który odbył się w dniach 1-24 lipca 2022 roku. Każdy z etapów wyścigu zgromadził średnią widownię na poziomie niemal 120 tys. osób – to aż 20% więcej niż zeszłoroczna edycja rywalizacji. Ponadto treści związane z Tour de France odnotowały ponad 20 mln wyświetleń oraz 216 tys. interakcji w mediach społecznościowych Eurosportu.
W ostatnich trzech tygodniach oczy sportowego świata były zwrócone na trasy 109. edycji Tour de France. Po zaciętej i emocjonującej walce żółtą koszulkę na Polach Elizejskich zagwarantował sobie po raz pierwszy w karierze Jonas Vingegaard! Duńczyk wyprzedził dwukrotnego triumfatora imprezy – Słoweńca, Tadeja Pogaczara – oraz zwycięzcę wyścigu z 2018 roku – Walijczyka, Gerainta Thomasa.
Eurosport zapewnił obszerne transmisje ze wszystkich etapów wyścigu. Emocjonujące 95 godzin przekazu z trasy z komentarzem ekspertów Eurosportu przyciągnęło przed telewizory ponad 2,3 mln kibiców. Każdy z etapów wyścigu kolarskiego został obejrzany przez widownię o średniej wielkości blisko 120 tys. osób, co stanowi ponad 20% wzrost w stosunku do zeszłorocznej edycji Wielkiej Pętli. Skumulowany zasięg transmisji w grupie komercyjnej wyniósł ponad 600 tys. osób, a średnia oglądalność wśród widzów 16-49 wzrosła aż o ponad 77% w stosunku do roku ubiegłego. Najwięcej, bo średnio ponad 200 tys. widzów, zgromadził 12. etap wyścigu z metą na legendarnym Alpe d’Huez. Jest to najlepszy od trzech lat wynik oglądalności pojedynczego etapu tego najbardziej prestiżowego wyścigu kolarskiego!
Tour de France było również wydarzeniem angażującym kibiców w mediach społecznościowych Eurosportu. Codzienny „Przegląd trasy” Tomasza Jarońskiego, „Podsumowanka” etapów Michała Kempy oraz grafiki, materiały wideo i odwołania do artykułów opisujących przebieg wyścigu wygenerowały łącznie 216 tys. interakcji oraz 21 mln odsłon, z czego 5,1 mln to wyświetlenia materiałów wideo.
„Dumą napawa mnie fakt, że odnotowaliśmy tak istotny wzrost widowni naszej transmisji tegorocznej rywalizacji podczas Tour de France. Wierzę, że wiele nowych widzów tego fantastycznego wyścigu zostanie z nami na dłużej i zapała entuzjazmem do innych ekscytujących dyscyplin, które regularnie goszczą na antenach Eurosportu. Tak dobry start drugiej połowy 2022 roku to świetny prognostyk na kolejne miesiące” – komentuje Dorota Żurkowska, Członek Zarządu TVN Warner Bros. Discovery i dyrektor Eurosportu w Polsce.