RADIO 4FUN.TV RUSZYŁO W MIKOŁAJKI!
Spółka 4fun Media we współpracy ze spółką Starfinder uruchomiła pierwszą w Polsce internetową stację radiową „na życzenie”. Już pierwszego dnia nadawania, przygotowała dla słuchaczy nagrody w konkursach mikołajkowych.
Od 6. grudnia dostępne jest pierwsze tego typu w Polsce radio internetowe 4fun.tv, działające pod adresem radio.4fun.tv. Rozgłośnia ma swoją główną siedzibę w Poznaniu, a we wszystkich większych ośrodkach będzie miała współpracujących z nią reporterów. Unikalną ofertę radia tworzą przede wszystkim sami słuchacze. Rozgłośnia wprowadza na rynek wiele innowacyjnych i niespotykanych dotąd ofercie konkurencji rozwiązań. Świadczy o tym między innymi dwudziestoczterogodzinny mechanizm zamawiania utworów na życzenie, który będzie stopniowo wdrażany. Do połowy przyszłego roku proces ten zostanie sfinalizowany i radio będzie nadawało na żywo przez pełne 24 godziny na dobę.
Tak szeroka interaktywność formuł radia internetowego obejmuje nie tylko głosowanie na piosenki pojawiające się w pasmach muzycznych. Słuchacze mają wpływ praktycznie na wszystko, co dzieje się na antenie radiowej. Odbiorca dostaje możliwość porozmawiania na czacie, usłyszenia swoich pozdrowień czy wypowiedzi na antenie, a także dedykowania utworów oraz dzwonienia do studia na żywo i kontaktowania się z radiem przez fanpage. Dodatkowo ma wpływ na konkretne audycje – np. programy „Time4fun” czy „Muzyka jaką lubisz”, poprzez głosowanie na pozycje w nich się pojawiające. Wszyscy słuchacze pozostają skupieni na jednym kanale, w jedynym miejscu, a nie jak w przypadku innych rozgłośni internetowych na 60 kanałach. Trzeba tu również zwrócić uwagę na w pełni interaktywną, nowatorską i autorską stronę www. Każda audycja będzie miała swoją podstronę z różnymi funkcjami pozwalającymi słuchaczom decydować o zawartości audycji. „To pierwszy nasz projekt radiowy. Po jego całkowitym wdrożeniu, planujemy otworzyć rozgłośnie dedykowane innym naszym stacjom telewizyjnym w grupie. Wybraliśmy formę, która o krok wyprzedza oferty dostępną na rynku. Ponieważ interaktywność, kontakt z widzem oraz angażowanie go w to co dzieje się na antenie, jest naszą domeną, wybraliśmy właśnie taki kierunek jeśli chodzi o współtworzone przez nas nowe medium internetowe” – komentuje decyzje o powstaniu Radia 4fun.tv, Ewa Czekała, prezes 4fun Media SA.
Playlista zbudowana jest na zasadzie pasm muzycznych, w ramach których określone są jedynie gatunki, a za dobór konkretnych utworów odpowiadają sami słuchacze, którzy wybierają piosenki z rozbudowanego i na bieżąco aktualizowanego katalogu. Aby zapewnić brak powtórzeń granych utworów, artystów w danym odstępie czasu, przygotowano system zaawansowanych rotacji. To wszystko daje obraz nowej formuły rozgłośni internetowej tworzonej wspólnie z odbiorcami. Radio funkcjonuje ściśle we współpracy ze stacją telewizyjną 4fun.tv. Przykładem na to jest pojawianie się wspólnych pasm antenowych („Chcesz – Masz“, „Non stop fresh”, „Top Tygodnia”). Sprzężenie to obejmuje cross-promocyjne działania pomiędzy anteną telewizyjną a radiem – wzajemne odesłania, prezenterzy 4fun.tv goszczący na antenie radia i na odwrót, akcje oraz konkursy angażujące obydwa kanały komunikacji. Należy tu również zaznaczyć, że oprócz streamu audio, zostanie również udostępniony niebawem stream video ze studia. Dzięki temu będzie można na żywo zobaczyć prezenterów radia 4fun.tv, dodatkowe audiowizualne materiały, będące rozszerzeniem informacji podawanych na antenie, jak np. trailer filmu, na który rozdawane są zaproszenia. I co najważniejsze, przede wszystkim stream video zaplanowany jest z myślą o wywiadach z gwiazdami w poznańskim studiu radiowym.
Radio będzie budowało swoją społeczność poprzez rejestrację użytkowników na stronie, Facebooku oraz poprzez audycje umożliwiające szeroko pojętą interakcję – programy randkowe, livechatowe Chcesz-masz, dyskusyjny hydepark, a także poprzez wspólne składanie formatów w drodze głosowania na stronie www na ich konkretne elementy oraz wspomniane wcześniej dedykacje i pozdrowienia działające 24 godziny na dobę.
„Hasło 4fun.tv - Nie bawisz się - nie żyjesz, nabiera od dziś zupełnie nowego znaczenia. Prezentujemy pierwsze w Polsce w pełni zintegrowane z telewizją radio na życzenie, gdzie to właśnie TY decydujesz czego chcesz słuchać. Dołącz do nas i wspólnie stwórzmy największą społeczność muzyczną w Polsce” – Paweł Pawlicki, spółka Starfinder.
Radio 4fun.tv będzie dostępne na wszystkich urządzeniach mobilnych. W planach jest również dołączenie go do aplikacji FUN APP.