Światowy dzień telewizji: wyniki globalnego opracowania oraz rocznica projektu tv.tvnmedia.pl w Polsce
21 listopada obchodzony jest Światowy dzień Telewizji ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych. Inicjatywa wspierana jest przez Europejską Unię Nadawców (EBU), Stowarzyszenie Europejskich Nadawców Komercyjnych (ACT) i brukselskie Stowarzyszenie Biur Reklamy Radia i Telewizji (EGTA). Co roku dzień ten staje się okazją do wymiany poglądów i branżowej dyskusji na temat telewizji i jej roli w zmieniającej się rzeczywistości mediowej.
W tym roku z okazji Światowego Dnia Telewizji przedstawione zostały wyniki opracowania stworzonego przez The Global TV Group. W skład tej organizacji wchodzą najważniejsze podmioty w branży telewizyjnej, a celem jest obiektywnymi faktami przedstawiać cechy TV jako medium reklamowego. Zaprezentowane wyniki dowodzą stabilności i siły telewizji. Dane dla polskiego rynku zostały udostępnione na platformie www.tv.tvnmedia.pl.
Więcej publikacji oraz informacji na temat telewizji można odnaleźć na stronie www.worldtelevisionday.tv
Tegoroczny Światowy Dzień Telewizji to jednocześnie dzień pierwszych urodzin polskiego projektu tv♥, powołanego przez TVN Media i poświęconego wiedzy i inspiracji na temat roli telewizji w obecnym ekosystemie mediów.
W ramach projektu tv♥ 21 listopada 2016 roku, została powołana platforma tv.tvnmedia.pl, która stanowi źródło codziennej wiedzy i inspiracji dla przedstawicieli branży mediowej w Polsce.
Od momentu startu platformy średnia miesięczna liczba użytkowników tv.tvnmedia.pl wynosi ok. 1 000 osób, co stanowi znaczną część przedstawicieli rynku mediowego w Polsce. Zbiór ponad 250 materiałów dostarcza wiedzy i inspiracji w zakresie jak m.in. dane o efektywności inwestycji mediowych, wiedza o trendach światowego marketingu, czy insighty o konkretnej target grupie.
Publikacje platformy tv.tvnmedia.pl są przygotowywane przez dział strategii i badań produktu reklamowego TVN Media w oparciu o wyniki międzynarodowych raportów oraz własnych badań realizowanych we współpracy z jednostkami badawczymi w Polsce.
Jednym z ostatnich opracowań cieszących się dużym zainteresowaniem branży mediowej jest cykl #opiniejuroraeffie uruchomiony przez TVN Media we współpracy ze Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Cykl #opiniejuroraeffie to wyniki ankiety przeprowadzonej wśród jurorów Effie Awards 2017, którzy na platformie tv.tvnmedia.pl podzielili się wnioskami ze strategii najbardziej efektywnych kampanii reklamowych w Polsce. W ramach cyklu opublikowano również zestawienie case study dla kampanii nagrodzonych w tym roku złotym Effie Awards.
TVN Media i SAR planują kontynuację tego typu wspólnych projektów. W fazie realizacji jest m.in. cykl #imaginationday, w ramach którego na platformie tv.tvnmedia.pl zostaną podsumowane międzynarodowe wystąpienia z tegorocznego seminarium Imagination Day.
Warto wspomnieć, że projekt tv♥ to nie tylko platforma tv.tvnmedia.pl, ale również konferencja tv day poświęcona roli tv w erze ewolucji rynku mediów. Pierwsza edycja odbyła się na początku 2016 roku. Wzięło w niej udział prawie 1 000 przedstawicieli rynku mediowego w Polsce. Podobne wydarzenie z udziałem międzynarodowych prelegentów jest planowane na początku roku 2018. Szczegóły projektu tv♥ można śledzić na bieżąco na platformie tv.tvnmedia.pl oraz na profilach Facebook i Instagram @tvnmedia.pl.