Stanowisko TVN Media nt. fuzji danych oglądalność telewizji poza domem (OOH) przygotowanych przez firmy badawcze Nielsen i Gemius.
TVN Media wspiera pomiar konsumpcji telewizji poza domem (OOH viewing). Jest to standard powszechnie obowiązujący na innych rynkach i powinien zostać wdrożony również w Polsce.
Zależy nam na lepszym poznaniu metodologii fuzji danych zaproponowanej przez Nielsen. Wrzesień to czas, w którym podejmiemy analizę mającą na celu pełne zrozumienie dostarczonych nam danych. Zależy nam, by móc jak najszybciej włączyć je do oferty, przy założeniu, że dane, które udostępniamy w rozliczeniach handlowych z klientami posiadają akceptację rynku i są audytowane pod kątem metodologicznym.
Wspieramy przeprowadzenie audytu przez MOC TV i na jego podstawie oparcie poprawności wyników oglądalności poza domem (OOH).
Wierzymy, że takie podejście pozwoli wszystkim uczestnikom rynku lepiej zrozumieć i przygotować się do monitorowania i planowania kampanii w oparciu o pełną oglądalność naszych treści telewizyjnych.
Z poważaniem,
Piotr Tyborowicz