TVN - SCRIPPS NETWORKS INTERACTIVE SFINALIZOWAŁ PRZEJĘCIE PAKIETU KONTROLNEGO TVN
Scripps Networks Interactive Inc. zrealizował umowę zakupu 52,7 procent akcji TVN od Grupy ITI oraz Grupy Canal+.
Scripps Networks Interactive zapłaci 584 miliony euro za 100% akcji w spółce N-Vision, która bezpośrednio i pośrednio, poprzez Polish Television Holding, posiada 52,7% udziału w kapitale TVN S.A. Scripps Networks Interactive przejmie również zadłużenie, zarówno na poziomie Polish Television Holding jak i TVN, o wartości nominalnej odpowiednio 300 i 556 milionów euro.
Markus Tellenbach, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny TVN S.A., powiedział: „Zamknięcie umowy przez Scripps Networks Interactive jest kluczowym krokiem w kierunku dalszego rozwoju TVN w Polsce i w regionie. Dzięki strategicznemu wsparciu nowego właściciela jesteśmy w idealnej sytuacji, żeby rozszerzyć nasze wyjątkowe portfolio programów, jak również zwiększyć zakres ich wykorzystania na różnorodnych cyfrowych platformach medialnych w kraju i za granicą. Cieszy nas perspektywa osiągania wspólnych korzyści ze współpracy z naszym nowym akcjonariuszem większościowym."
Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive, stwierdził: "Pozyskanie TVN jest niezwykle ważnym krokiem w realizacji strategii międzynarodowej ekspansji Scripps Networks Interactive, dzięki któremu zajęliśmy wiodącą pozycję na jednym z najważniejszych rynków mediów w Europie Środkowej. TVN jest silną i rentowną spółką, zarządzaną przez świetną kadrę menedżerów pod kierownictwem Markusa Tellenbacha. Wierzymy, że nasze zaangażowanie zapewni dalszy długoterminowy rozwój firmy."
Zgodnie z polskim prawem Scripps Networks Interactive jest zobowiązany, w okresie trzech miesięcy od realizacji nabycia pakietu 52,7% akcji TVN, do ogłoszenia obowiązkowego wezwania na sprzedaż akcji TVN, aby zwiększyć swój udział w spółce do 66%. Scripps ogłosił zamiar przeprowadzenia wezwania do sprzedaży 100% akcji TVN oraz doprowadzenia do ich wycofania z obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Cena w wezwaniu nie została jeszcze ustalona.
Scripps Networks Interactive jest jednym z wiodących producentów atrakcyjnych treści lifestylowych o tematyce kulinarnej, podróżniczej i związanej z prowadzeniem domu dla telewizji, internetu i nowych platform. Jest właścicielem popularnych marek telewizyjnych i internetowych takich jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 milionów odbiorców miesięcznie. Dopełnieniem treści telewizyjnych są ciekawe materiały video i media społecznościowe. W ujęciu globalnym kanały Scripps Networks Interactive docierają do milionów odbiorców w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce.
Nomura International Plc pełni rolę wyłącznego doradcy finansowego TVN. J.P. Morgan Limited oraz Bank of America Merrill Lynch są doradcami finansowymi Grupy ITI i Grupy Canal+.