#POLISHBRITISHSTORIES NA 100-LECIE NAWIĄZANIA STOSUNKÓW DYPLOMATYCZNYCH
MIĘDZY WIELKĄ BRYTANIĄ A POLSKĄ

Ambasada Wielkiej Brytanii w Warszawie oraz Grupa TVN i Discovery Polska wspólnie upamiętniły 100-lecie nawiązania stosunków dyplomatycznych między Polską a Wielką Brytanią. Z tej okazji zespół Biura Reklamy TVN Media przygotował serię reportaży #polishbritishstories.

W ramach wspólnego projektu powstało 13 krótkich form reportażowych. Trzy historie z cyklu #polishbritishstories zostały poświęcone weteranom II wojny światowej – bohaterom, których losy wpisały się w historię relacji polsko-brytyjskich. Opowieści przypominają o heroicznych czynach Polaków i Brytyjczyków. Finałem inicjatywy było spotkanie weteranów z Ambasadorem Wielkiej Brytanii w Polsce, który podziękował im za odwagę i poświęcenie.

 – Naszą wspólną historię polsko-brytyjskiej przyjaźni tworzą ludzie – zarówno polscy bohaterowie II wojny światowej, którzy dzięki swojemu uporowi i wyjątkowej odwadze zapisali się na kartach historii oddziałów brytyjskich, jak i Brytyjczycy, którzy współcześnie zdecydowali się obrać Polskę za swoją drugą ojczyznę. Dzięki świetnej współpracy z grupą TVN i Discovery Polska udało nam się dotrzeć do tych zwykłych-niezwykłych historii, czego rezultatem jest seria #polishbritishstories. Serdecznie zapraszamy do oglądania – mówi Małgorzata Smierzycka, dyrektor ds. komunikacji Ambasady Brytyjskiej w Warszawie.

W cyklu #polishbritishstories nie brakuje akcentów współczesnych: historii ludzi, którzy w pewnym momencie zadecydowali, że to w Polsce chcą spędzić życie i tu, na różne sposoby, szukają swojego miejsca. Pracują, zakładają rodziny, realizują marzenia i czują się szczęśliwi. Tak jak Andrew, współorganizator akcji Smile Warsaw, który od 30 lat mieszka w Polsce – pomagają lokalnej społeczności. – Takie działanie nazywa się akcją bezpośrednią. Ktoś ma pomysł i zbiera kilkoro przyjaciół, by wcielić go w życie. A pomysł nabiera większego rozmachu – mówi Andrew Eddles. Inni zakładają rodziny jak Chris, komponują i śpiewają jak James, czy szukają domowego azylu jak John, który wraz z żoną zamieszkał w jej rodzinnej miejscowości na Kaszubach.

Wszystkie historie bohaterów zapisały się na kartach stosunków dyplomatycznych Polski i Wielkiej Brytanii. Chcieliśmy uczcić jubileusz 100-lecia, zapraszając do udziału zarówno Polaków, jak i Brytyjczyków. Tych, którzy wykazali się heroiczną wręcz odwagą w czasach II wojny światowej, oraz tych, którzy wybrali Polskę i dziś nazywają nasz kraj swoim domem. Cieszymy się, że projekt   #polishbritishstories zrealizowaliśmy wspólnie z Ambasadą Wielkiej Brytanii – podsumowuje Jacek Szymczyk, dyrektor sprzedaży specjalnej Biuro Reklamy TVN Media.

Agencja TVN, w ramach Biura Reklamy TVN Media, przygotowała koncepcję i   dokumentację projektu oraz wyprodukowała, a także zajęła się dystrybucją serii reportaży. Cykl #polishbritishstories jest dostępny od 24 kwietnia do 7 czerwca 2019 r. w mediach własnych Ambasady oraz dystrybucji zewnętrznej.

Agencja TVN, działająca w ramach Biura Reklamy TVN, zajmuje się produkcją a także dystrybucją materiałów komercyjnych i newsowych dla klientów w Polsce i za granicą. Świadczy również usługi broadcastingowe. Specjalizuje się w produkcji form wideo: branded content, materiałów informacyjnych oraz reportaży. Najwyższą jakość usług gwarantuje doświadczony zespół producentów i reporterów oraz zaplecze technologiczne TVN.