Projekt TVN Media nagrodzony #innovation2021
Shoppable TV to pierwszy na rynku innowacyjny produkt integrujący TV, digital, search i e-commerce. Shoppable TV skraca ścieżkę zakupową poprzez QR kody bezpośrednio przekierowujące widzów do feedów produktowych. Dzięki temu widzowie mogą łatwo kupić dokładnie te produkty, które są reklamowane.
KONTEKST: Zakupy online gwałtownie rosną, a konsumenci chcą kupować inaczej: oczekują elementów rozrywki w procesie zakupowym. Chcą mieć możliwość kupowania produktów łatwo, tu i teraz, nawet gdy oglądają TV.
IDEA: HGTV to love-brand fanów tematyki wnętrzarskiej, poszukujących inspiracji i informacji o produktach i markach. Skoro tak wielu fanów interesują produkty prezentowane w programach HGTV, dlaczego im tego nie umożliwić? Tak stworzyliśmy Shoppable TV.
WYNIKI: 11 173 organicznych klików w feedy produktowe wygenerowanych programem TV, 116 transakcji. Wsp. konwersji: 11,4% (ilość klików / średnia widownia programów). Dla porównania średnia konwersja w kategorii „dom i ogród” z refferali = 5,1%. 250% wzrost ruchu w domenie hgtv.pl w czasie trwania programu (X-XII vs I-IX 2020)
Klient: Fabrykaform, Superwnetrze, Vileda, Edinos
Kategoria: Innowacje w mediach
Podkategoria: Nowe platformy medialne
Kampania/ działanie komercyjne
Nagroda: Brąz