Pierwszy i jedyny kanał kompleksowo poświęcony tematyce zdrowia i medycyny skończył właśnie pięć lat

Zwiększamy udział własnych produkcji i chcemy mocniej zaistnieć w świecie cyfrowym - zapowiada Dominik Tzimas, szef Studiomed TV.

Polski rynek jest jednym z bardziej dojrzałych - działa na nim blisko 200 kanałów w języku polskim. Myśląc o rozwoju, zdecydowałem się na unikalną tematykę, która jest uzupełnieniem oferty rynkowej, a nie powieleniem oferty istniejących stacji. Postawiliśmy na tematykę zdrowego stylu życia, ponieważ społeczeństwo jest coraz bardziej świadome i poszukuje zarówno inspiracji, jak i porad - mówi Dominik Tzimas.

Treści dotyczące zdrowia znajdziemy też w innych kanałach lifestylowych, ale jest to w nich jeden z wielu tematów. Zupełnie inaczej jest w Studiomed TV. - Nasza ramówka przez siedem dni, 24 godziny na dobę zajmuje się wyłącznie szeroko pojętym zdrowiem i zdrowym stylem życia. Umożliwia nam to bardziej szczegółowe podejście do większości zagadnień - opowiada Tzimas.

Stacja od startu rozbudowuje też bibliotekę własnych programów. - Początki były trudne. Własna produkcja wymaga olbrzymich nakładów zarówno finansowych, jak i ludzkich. Dlatego na początku programy własne stanowiły mniej niż 10% oferty. Dzisiaj to już ponad 20% oferty programowej. Nasze własne programy skupiają się na tych trudniejszych tematach medycznych, bo takich pozycji nie da się kupić. Aby zainteresować widzów, doradzamy i edukujemy pokazując ciekawe i inspirujące historie osób, które chorują bądź wyzdrowiaływymienia szef Studiomed TV.

Wśród własnych produkcji można wymienić takie tytuły jak „Rozmowy o zdrowiu”, „Magazyn Studiomed” czy „Studio Zdrowego Ruchu”. W październiku ruszyły zdjęcia do cyklu kulinarnego.

Kanał ruszył w 2019 r., mając zasięg wynoszący nieco ponad 2 mln gosp. domowych - klientów platformy satelitarnej Canal+. Z czasem zasięg wzrastał dzięki wejściu do małych i średnich operatorów kablowych, sieci IPTV oraz na platformy OTT. Przełomowym momentem było włączenie stacji przez Orange w grudniu 2022 roku oraz dołączenie jej w maju 2023 roku do UPC i Play. Obecnie telewizja dostępna jest w blisko 4,5 mln gospodarstw domowych.

W okresie od kwietnia do czerwca br. Studiomed TV zajął dziewiąte miejsce wśród kanałów lifestylowych z udziałem w grupie komercyjnej 16-49 wynoszącym 0,09% - Pomimo krótkiej historii, wyprzedzamy kanały o ugruntowanej pozycji. Dodatkowo kanał dociera do bardzo atrakcyjnej grupy docelowej. Z badania Nielsena wynika, że ponad 70% widzów to osoby przed 49 rokiem życia, posiadające wyższe wykształcenie oraz zamieszkujące duże aglomeracjemówi Dominik Tzimas.

W planach rozwoju jest też wyjście poza telewizję linearną. - Zmienia się sposób konsumpcji telewizji. Serwisy streamingowe pokazały, że w internecie można sprzedawać subskrypcje. Kluczem jest jednak unikalny i wartościowy kontent. Dlatego zwiększamy udział własnych produkcji i chcemy mocniej zaistnieć w świecie cyfrowym. W naszych planach jest serwis streamingowy, który będzie łączył kanał linearny z biblioteką programów na żądanie - mówi Tzimas.

Jego zdaniem, zakupem subskrypcji są zainteresowani producenci produktów z obszaru zdrowie i medycyna, którzy chcą oferować swoim konsumentom kody promocyjne na dostęp do takiego serwisu.